Prestashop – Jako Dodatkowy Kanał Promocji Firmy Handlowej

W dzisiejszych czasach informacja jest zdobywana poprzez media, z których większą część stanowi internet. Każda firma posiada jakiś wpis o swojej działalności w sieci internetowej, głównie przy pomocy prostej strony internetowej. Jednak coraz więcej firm przede wszystkim handlowych, zwraca uwagę na niewystarczające doinformowanie klientów o swojej działalności z wykorzystaniem tylko strony internetowej. Te firmy decydują się na uruchomieniu drugiego kanału – sklepu internetowego, który służy nie tylko jako druga opcja sprzedaży produktów, ale także jest świetnym narzędziem do promocji całej firmy.
Powszechnie wiadomo że w dzisiejszych czasach ludzie masowo przeglądają internet w celu zdobywania informacji, a sklep internetowy jest prostym sposobem na skuteczne jej przekazanie.
Problemem przed którym stoją firmy handlowe chcące wypromować swój asortyment jest wybór narzędzia. Na rynku jest wiele dostępnych systemów sprzedaży (E-commerce) płatnych i bezpłatnych. Jednym z najpopularniejszych systemów jest PRESTASHOP. Jest to darmowy, funkcjonalny, prosty w obsłudze, wykonany w nowoczesnych technologiach system sprzedaży internetowej.

Since most of us spend a considerable portion of our daily time on mobile apps and since they have a plethora of options for every app niche, knowing their specific needs, priorities, preferences, and expectations become very crucial for app marketers. This is why every app must conduct elaborate market research before starting with an app project. Even while the app is ready for launch, you need to make a launch plan based upon the most suitable channels and marketing message for your target audience.

Zalety systemu to:
– duża liczba dostępnych modułów darmowych i płatnych
– intuicyjny panel zarządzania sklepem internetowym
– dostępność systemów integrujących sklep internetowy z systemami ERP
– możliwość oprogramowania i skonfigurowania systemu według potrzeb każdej firmy handlowej
– dostępność szablonów płatnych i darmowych z każdej branży

Sama instalacja i konfiguracja systemu może potrwać od kilku do kilkunastu godzin w zależności od założeń, co sprawia że własny sklep można uruchomić praktycznie z dnia na dzień.
Najtrudniejszą rzeczą w prowadzeniu sprzedaży internetowej jest prezentacja produktu, a dokładniej samo jego wprowadzanie.
Istnieją trzy sposoby uzupełniania bazy produktów.

1) Ręcznie – wprowadzanie ręczne każdego produktu z poziomu systemu zarządzania treścią (dobre dla kilku produktów, przy tysiącach praktycznie niemożliwa kontrola stanów i cen)
2) Import plików np CSV lub EXCEL generowanych np przez system ERP (trzeba pamiętać o uaktualnianiu cen i stanów magazynowych)
3) Bezpośrednia synchronizacja produktów między sklepem internetowym a systemem ERP. (idealne rozwiązanie dla dużych przedsiębiorstw)

Podsumowując PRESTASHOP jest doskonałym, popularnym i darmowym narzędziem do promocji firmy w Internecie.

Zostaw komentarz