Pozycjonowanie regionalne dla WordPress i innych stron

Na poprawienie pozycjonowania regionalnego wpływa kilka czynników. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć wykorzystanie Google Moja Firma wraz z obsadzeniem mapy na swojej stronie oraz użycie znaczników schema.org do czego w przypadku WordPressa możemy użyć specjalnych wtyczek.

Wymienione formy są często pomijane, sporo firm działających w danym regionie ma bardzo słabo zrobioną wizytówkę Google lub nie ma jej wcale.

Obsadzanie Mapy Google

Do prawidłowego użycia mapy, która wpłynie na wynik w wyszukiwarce należy użyć mapy wygenerowanej z wizytówki. W tym celu wystarczy odszukać swoją wizytówkę i przejść do jej rozbudowanej wersji:

Następnie wybrać “Udostępnij” i z nowego panelu wybrać “Umieść mapę”:

Wygenerowaną treść należy wstawić na swojej stronie w wybranym miejscu np. w zakładce kontakt.

Znaczniki schema.org

Kolejnym elementem wpływającym na pozycje jest odpowiednie wykorzystanie znaczników schema.org. Zastosowanie tego typu rozwiązania pomaga dodatkowo określić typ prowadzonej działalności, godziny pracy i formy płatności. Dobrze wprowadzone znaczniki pomagają – w przypadku działania w wielu regionach – ominąć problem blokowania przez wyszukiwarki zaistnienia jednocześnie w wielu miejscowościach.

Wtyczek wykorzystywanych w WordPressie dla znaczników jest stosunkowo mało, ale spełniającą wszystkie funkcje jest:

WP SEO  Schema – pozwala na ustawienie podstawowych parametrów działalności regionalnej (typ działalności, formy płatności, opis działalności itp.)

Wprowadzenie znaczników jest u nas jeszcze nowością, ale stopniowo będzie się to zmieniać i strony odpowiednio wykorzystujące schematy będą pozycjonowane  wyżej od konkurencji, nawet w wynikach wyszukiwania regionalnego (przez mapy Google), a te pozycjonują się jako pierwsze dla danej miejscowości.

Zostaw komentarz