Na poprawienie pozycjonowania regionalnego wpływa kilka czynników. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć wykorzystanie Google Moja Firma wraz z obsadzeniem mapy na swojej stronie oraz użycie znaczników schema.org do czego w przypadku WordPressa możemy użyć specjalnych wtyczek.
Wymienione formy są często pomijane, sporo firm działających w danym regionie ma bardzo słabo zrobioną wizytówkę Google lub nie ma jej wcale.
Obsadzanie Mapy Google
Do prawidłowego użycia mapy, która wpłynie na wynik w wyszukiwarce należy użyć mapy wygenerowanej z wizytówki. W tym celu wystarczy odszukać swoją wizytówkę i przejść do jej rozbudowanej wersji:
Następnie wybrać “Udostępnij” i z nowego panelu wybrać “Umieść mapę”:
Wygenerowaną treść należy wstawić na swojej stronie w wybranym miejscu np. w zakładce kontakt.
Znaczniki schema.org
Kolejnym elementem wpływającym na pozycje jest odpowiednie wykorzystanie znaczników schema.org. Zastosowanie tego typu rozwiązania pomaga dodatkowo określić typ prowadzonej działalności, godziny pracy i formy płatności. Dobrze wprowadzone znaczniki pomagają – w przypadku działania w wielu regionach – ominąć problem blokowania przez wyszukiwarki zaistnienia jednocześnie w wielu miejscowościach.
Wtyczek wykorzystywanych w WordPressie dla znaczników jest stosunkowo mało, ale spełniającą wszystkie funkcje jest:
WP SEO Schema – pozwala na ustawienie podstawowych parametrów działalności regionalnej (typ działalności, formy płatności, opis działalności itp.)
Wprowadzenie znaczników jest u nas jeszcze nowością, ale stopniowo będzie się to zmieniać i strony odpowiednio wykorzystujące schematy będą pozycjonowane wyżej od konkurencji, nawet w wynikach wyszukiwania regionalnego (przez mapy Google), a te pozycjonują się jako pierwsze dla danej miejscowości.
Pozycjonowanie regionalne dla WordPress i innych stron
Na poprawienie pozycjonowania regionalnego wpływa kilka czynników. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć wykorzystanie Google Moja Firma wraz z obsadzeniem mapy na swojej stronie oraz użycie znaczników schema.org do czego w przypadku WordPressa możemy użyć specjalnych wtyczek.
Wymienione formy są często pomijane, sporo firm działających w danym regionie ma bardzo słabo zrobioną wizytówkę Google lub nie ma jej wcale.
Obsadzanie Mapy Google
Do prawidłowego użycia mapy, która wpłynie na wynik w wyszukiwarce należy użyć mapy wygenerowanej z wizytówki. W tym celu wystarczy odszukać swoją wizytówkę i przejść do jej rozbudowanej wersji:
Następnie wybrać “Udostępnij” i z nowego panelu wybrać “Umieść mapę”:
Wygenerowaną treść należy wstawić na swojej stronie w wybranym miejscu np. w zakładce kontakt.
Znaczniki schema.org
Kolejnym elementem wpływającym na pozycje jest odpowiednie wykorzystanie znaczników schema.org. Zastosowanie tego typu rozwiązania pomaga dodatkowo określić typ prowadzonej działalności, godziny pracy i formy płatności. Dobrze wprowadzone znaczniki pomagają – w przypadku działania w wielu regionach – ominąć problem blokowania przez wyszukiwarki zaistnienia jednocześnie w wielu miejscowościach.
Wtyczek wykorzystywanych w WordPressie dla znaczników jest stosunkowo mało, ale spełniającą wszystkie funkcje jest:
WP SEO Schema – pozwala na ustawienie podstawowych parametrów działalności regionalnej (typ działalności, formy płatności, opis działalności itp.)
Wprowadzenie znaczników jest u nas jeszcze nowością, ale stopniowo będzie się to zmieniać i strony odpowiednio wykorzystujące schematy będą pozycjonowane wyżej od konkurencji, nawet w wynikach wyszukiwania regionalnego (przez mapy Google), a te pozycjonują się jako pierwsze dla danej miejscowości.
Archiwa
Kategorie
Polecane posty
Długie ładowanie sklepu PRESTASHOP 1.7
22 maja 2022Pozycjonowanie regionalne dla WordPress i innych stron
4 kwietnia 2021Prestashop – Jako Dodatkowy Kanał Promocji Firmy Handlowej
4 kwietnia 2021Kalendarz