Pozycjonowanie regionalne dla WordPress i innych stron
Wpływa na poprawienie pozycjonowania regionalnego ma kilka czynników. Do najważniejszych możemy zalicz wykorzystanie Google Moja Firma wraz z obsadzeniem mapy na swojej stronie oraz użycie znaczników schema.org do czego w przypadku WordPressa możemy użyć specjalnych wtyczek.
Wymienione formy są często pomijane, sporo firm działających w danym regionie ma bardzo słabo zrobioną wizytówkę Google lub nie ma jej wcale, pomimo dużego wpływu na polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania.
Obsadzanie Mapy Google
Do prawidłowego użycia mapy, która wpłynie na wynik w wyszukiwarce należy użyć mapy wygenerowanej z wizytówki. W tym celu wystarczy odszukać swoją wizytówkę i przejść do jej rozbudowanej wersji:
Następnie wybrać “Udostępnij” i z nowego panelu wybrać “Umieść mapę”:
Wygenerowaną treść należy wstawić na swojej stronie w wybranym miejscu np. w zakładce kontakt.
Znaczniki schema.org
Kolejnym elementem wpływającym na pozycje jest odpowiednie wykorzystanie znaczników schema.org. Zastosowanie tego typu rozwiązania pomaga dodatkowo określić typ prowadzonej działalności, godziny pracy, formy płatności. Dobrze wprowadzone znaczniki pomagają w przypadku działania w wielu regionach pozwalając ominąć problem blokowania przez wyszukiwarki zaistnienia jednocześnie w wielu miejscowościach.
Wtyczek wykorzystywanych w WordPressie dla znaczników jest stosunkowo mało, ale spełniającą wszystkie funkcje jest:
WP SEO Schema – pozwala na ustawienie podstawowych parametrów działalności regionalnej (typ działalności, formy płatności, opis działalności itp.)
Wprowadzenie znaczników jest u nas jeszcze nowością, ale stopniowo będzie się to zmieniać i strony odpowiednio wykorzystujące schematy mogą być wyżej od konkurencji, nawet w wynikach mapek, a są one pierwsze dla danej miejscowości dla wyników wyszukiwania regionalnego.
Super artykuł, pomocne było dla mnie użycie schema.org
Bardzo dużo daje użycie schema.org, moja wizytówka podskoczyła o kilka miejsc.